Stockholm äventyr på högsta nivå!

Tjabba alla skelleftemänniskor! Olles dator fungerar inte, eller internetuppkopplingen fungerar inte, så nu sitter jag på pressbyrån och har hyrt endator för en timme. Jag och Sara ska gå på bio ikväll men vet inte vad vi ska se och så minns vi inte namnet på den biograf som vi ska gå på. Så just nu så tog Sara tunnelbanan för att se efter, det går ju så fort att ta det att hon hinner både dit och tillbaka så att hon också hinner blogga lite innan timmen är slut.

Vi startade klockan 8 på tisdagen och var framme strax före halv sju vid lägenheten. Den är hur fin som helst, har tagit massor med foton som jag ska lägga ut på bloggen så snart olles dator fungerar som den ska. Ljus, dock inte så stor men den duger, och stilren. Köket är pyttelitet men man ryms i alla fall två där samtidigt utan att krocka. På tal om köket, skulle laga middagen igår (quornfileer) och råkade krydda lite för mycket. Det var inte flera små hål utan ett enda stort så det kom lite för mycket. Vi hostade och hostatde för att kryddan satte sig i halsen, luften blev så torr. Fileerna gick att äta men de var starka kan jag lova.

Igår gick vi på stan från kanske halv tolv till sju på kvällen. Man var måttligt trött i benen då kan jag lova. Jag har lyckats med att hitta mig en jacka och ett linne. Jackan var ett riktigt kap tror jag. Trehundra kronor och den är ursnygg och perfekt för vår och hösttemperaturer. Nu blåser det i och för sig lite ute  men det går bra ändå, solen skiner ju:)

Som sagt så blir det bio ikväll och vi har tänkt att äta ute. där får vi också se vad det blir. Sara vill inte ha Kina-mat så det får kanske bli en vanlig hederlig restaurang, det finns ett par att välja på...

Så förhoppnigsvis ska datorn fungera ikväll så då blir det kanske ett till inlägg om dagens, dagarnas, äventyr.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0