Ligger efter...som vanligt :P

Ojojoj, tiden går så fort. Igår var jag på stan med Sara fastän jag inte riktigt visste om jag hade lust. I vilket fall så hittade jag en beige-rutig skjorta på Vero Moda som jag hoppas jag kommer att trivas i. Jag har letat länge efter en skjorta och var nog mest ute efter en stor lite pösig skjorta men nu blev det den här och den blir nog bra. Problemet är när jag vill ha en stor skjorta är att jag är så kort och skjortorna blir så jättelånga på mig.

Sara tyckte att jag såg ut som en Cowboy när jag hade den på mig. Det som saknades var hatten...



Idag har jag jobbat och det var mycket folk. Och så tror jag att kunderna har någon sorts pakt gentemot butiksbiträdena. De cirkulerar lite lagom i butiken och sen ställer de sig i kö precis samtidigt så att man måste stå och mata hur länge som helst och blir helt slut. Men jag får ju betalt och trivs där jag jobbar så jag får väl stå ut med det. Fick förresten mitt lönebesked för februari igår: nästan 1400 kr! Känns bra måste jag säga.

image48Medan jag och Ida var borta han det hända mycket här hemma. Eller de har möblerat om lite och målat ett par väggar i rummet som man ser när man kommer in i hallen. Pianot stod mot den andra väggen (där den gula soffan står på bilden) och den gula möbelgruppen stod i vardagsrummet. Så nu är det ett stort "hål" i vardagsrummet där ett bord från farmor ska stå senare.

Så nu är jag ifatt verkligheten och kan koppla av, inte. Nu måste jag plugga. Skulle ha läst en bok veckan före lovet men självklart så gjorde jag det inte och måste nu läsa som en galning. Jag läser Martha av Doris Lessing som fick nobelpriset i litteratrur 2007. Kan inte påstå att den är lättläst men nu har jag kommit in u den lite så nu är den lättare att läsa än när jag började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0