Långkort dag

Den här veckan har hitills inte varit så ansträngande. En lektion igår. en lektion idag. Men det känns som att den här dagen varit hur lång som helst och det kanske på grund av att jag var på skolan halv tio men det var ingen som kom till ljudet så jag och Sara Markluind, som var det enda som kom, fick sluta. Eller jag visste att Sara Sjöström var på väg för hon ringde till mig när jag var på väg till bussen. Hon sa då att hon skulle missa den eftersom råkat ha ner en glassburk i golvet. Det var hennes nyköpta dagkräm för ansiktet som åkt i golvet och spruckit så hon var tvungen att plocka upp glasbitar och få bort krämen från golvet och skulle ta en senare buss. Så idag blev det bara Naturkunskap A, den första lektionen till och med. Verkar vara en kurs i min smak eftersom läraren är väldigt miljöinriktad och jag är ju inne på samma spår. Så vi fick lite info om skolängen, som hör till kursen, som vi ska på veckan efter påsk, vecka 14. Vi ska vara på en bondgård och det verkar faktiskt rätt spännande.

Sen blir det spännade att se hur jag tar mig hem. Har alltid cyklat tisdagar eftersom jag vet att jag ska antingen jobba eller träna. Och då är cykeln ett bra alternativ eftersom jag har mer "rörelsefrihet" med den. Men idag tog jag bussen eftersom det snöar så mycket, trögt att cykla, och jag är lite förkyld. Dock så tränar jag lite i alla fall men det är en annan historia. Så nu är frågan om jag ska lyckas ta en buss hem, om jag ska gå hem eller om mamma slutar så att jag kanske kan åka med där någonstans. Ska jag ta bussen blir det antingen den som går kvart i åtta och då måste jag gå från Canalen kanske halv åtta för att hinna in till centrum. Eller så väntar jag till kvart i niobussen och det känns ju så lagom roligt. Vad ska jag hitta på till kvart i nio när tisdagsklubben slutar ungefär åtta? Jaja, får se hur jag gör och berättar i morgon hur det gick. Om jag tog mig hem eller omjag blev en lodis på stan hela natten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0