Hemma igen

Det gamla ordspråket heter "borta bra men hemma bäst". Stämmer utmärkt tycker jag. Hade hur trevligt som helst i Stockholm men att få komma hem igen och sova i sin egen säng är underbart. Speciellt efter den långa tågresan då man inte direkt sover så bra. Visserligen sov jag bättre än Sara men man känner sig inte utvilad. Jag tror att en orsak till att jag sov bättre var att jag är mer van vid att åka tåg, har ju åkt ett par gånger de senaste åren.

I alla fall så kom jag hem med en ny vår/höst jacka, ett vanligt rött H&M-linne och en vitgrå bh. Vi var även in på en butik som heter Butterick sista dagen och då köpte jag en kopp som det stod "du sa en halv kopp" på. Det fyndiga med koppen var att den var halv. Inga större inköp alltså.

Idag var första dagen på praktiken och jag har då varit på KFUM här i Skellefteå. Inget spännande har hänt utan det var rätt så lugnt. Jag fick hitta lite information om två kurser som heter Emma och Mary. Igår var jag på en utbildning då George och Williams kurserna gicks igenom. Utbildningarna handlar om KFUK-KFUM och om ledarskap. Jag fick också fylla i ett papper som skulle skickas till en kille i England inför Prag-resan som KFUM ska göra i augusti. Eftersom det skulle till England skulle det skrivas på engelska som inte var riktigt kul alla gånger när det hanlade om lego-robot workshop.

Sen fick jag ta en tripp till HB adventure och bygga lego. Mycket roligare. Men det blev lite bråttom för jag hade en synundersöknings tid halv fem och höll på att missa den för att jag var så inne i legobygget. Synundersökningen handlade om att jag ska skaffa linser men jag är fortfarande lite för förkyld för att få dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0