Halva praktiken är förbi

Det är rätt skönt med praktik. Man behöver inte tänka lika mycket som när man är på skolan och jag känner mig inte lika stressad. Kan "chilla" liksom. Fast visst känner jag att jag har lite att göra innan vi ska vara tillbaka i skolan igen. T ex så har jag lite matte att räkna och så ska vi skriva en praktikrapport när vi kommer tillbaka så jag måste ta reda på fakta. Men frågorna på papperet om vad som ska vara med i rapporten känns så krångliga. De är inte svåra att förstå, de passar bara inte. De handlar om hur företaget sugerar och bla bla. Men jag är ju inte på ett företag, min handledare har ju hand om en förening. Blir helknäppt. Men det är väl bara att göra så gott jag kan och vända på frågorna så att de passar mig.

Tja, idag har jag inte gjort så mycket. Eftersom jag själv är medlem i föreningen och har vissa kunskaper, som att klättra, fick jag ha hand om två grupper idag som hade nån sorts friluftsdag. Den dörsta gruppen var från John Bauer gymnasiet och var den större gruppen på 6 personer. Hans tyckte att eftersom de var tillräckligt gamla så kunde jag faktiskt lära dem säkra istället för att jag ska säkra allihopa en hel timma. De var riktigt duktiga och lärde sig fort tekniken med att säkra. Klättringen var en annan del och för vissa blev det riktigt spännande eftersom de var höjdrädda...

I den andra gruppen, från Balder, fanns det också en och annan höjdrädd. Den gruppen bestod enbart av killar, 5 stycken, medan den första hade varit blandad. Det var en fröjd att se dem ta på sig selen eftersom flera tog på sig den bak och fram. De var också riktigt duktiga men om jag ska vara helt ärlig så tror jag den första var lite bättre. Kanske för att de var mer seriösa. Dessa killar bara skrattade åt varandra och ägnade nog inte lika mycket tid till att klättra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0