Nu är bloggen flyttad

Blev lite paff tidigare idag när jag skulle skriva ett inlägg och så kunde jag inte logga in för att de skulle flytta min blogg. Men nu är den flyttad och jag kan logga in som vanligt.

NU È DE SOMMARLOV!!!
Som man har längtat efter denna dag. Firade med klassen vid älven igår och vi hade riktigt trevligt må jag säga. Tyvärr var jag lite trött så jag ville fara vid 9 sp man skulle orka cykla hem. Sara följde också med då och vi stannade på MAX på vägen hem där jag köpte en glass och Sara ett miniskrov. Och det var så fint väder! Skolavslutningar brukar ju vara kända för det dåliga vädret men sen jag började gymnasiet så kan jag inte klaga. Det har varit strålande sol och hur varmt som helst båda gångerna och får hoppas att det håller i sig åtminstonde ett år till, då det är dags för studenten...(!)



Idag däremot har det inte hänt något särskilt. Katten (Myran) väckte mig i morse vilket jag inte var särskilt positiv till. For till Apoteket för att inhandla Salubrin mot alla knot och myggbet man fick under gårdagen men de hade inte det så då blev det någon annan grej som skulle vara bra mot insektsbett, såg ut som en penna (tror den hette "Bitestick" eller nåt sånt). Åt lunch och sedan spelade jag monopol med Carl och förlorade efter två timmars kämpande. Suck.

EFtersom vädret har varit så tråkigt idag så bestämmde jag och Cral att vi skulle se på film. Det blev "Beemovie" och jag hade inga direkt höga förhoppningar på den men den var faktiskt riktigt bra, dock tror jag den blir bättre med engelskt tal, nu såg vi den på svenska. Intressant hur man kan göra sådana filmer och undrar om insekterna verkligen tänker så... I vilket fal så var den rolig och vissa scener var riktigt roliga.

Till middag blev det fisk och ris med minitomater. Jummy! Det var jättegott, kanske lite salt, och minitomater är något av det godaste som finns. Kan äta det som fredags- lördagsgodis. Sedan blev det en inlinestur. Har bestämt mig för att antingen åka inlines, ta en promenad eller löpa varje dag i sommar. Visst kommer det att bli undantag men det ska vara målet. Så vi får se om jag lyckas med mitt rörelseprojekt eller om det faller efter en vecka, då man tappat all motivation.

Men nu blir det en myskväll i soffan framför tvn. Och troligtvis ingen upesottarkväll för jag är trött. Kanske inte trött men seg och huvudet orkar inte tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0