En tuff dag

Oj, idag har varit en tuff dag. Skulle egentligen börjat jobba 12 men de hade så mycket varor så de undrade om jag kunde börja 10 istället. Det slutade med att jag följde med mamma så jag var där redan halv 10 och började plocka i lådorna.

Klockan 3 kom Annie förbi på apoteket och då fick jag sluta för dagen så jag följde med henne en stund. Hennes mamma fyller år i dag, GRATTIS!, så Annie köpte presentkort på apoteket till henne och sedan gick vi till Kicks för att köpa en maskara till hennes lillasyster Sirri. Det var lite knepigt att inhandla den där maskaran för vi visste inte vilken det var och hennes syster visst inte riktigt vilket märke osv. Till en början var vi dessutom i fel butik, vi var på Cubus men fick gå vidare till Kicks. Men vi hittade rätt till slut, hoppas jag, och vi gick till Buketten för att köpa blommor till Annies mamma. Det blev en mycket vacker liten bukett med en rosa ros, två rimgblommor i varsin färg och små vita blommor. Så vi gick till Wok&Roll där Annies mamma jobbar och gav henne presenterna och sedan bjöd hon oss på kladdkaka, jummy!

Efter fikat skulle Annie fara och jag tänkte först fara men gick in på JC för att kanske finna mig ett par jeans/byxor. Har nämligen byxproblem. Jag har ett par vanliga tajta byxor, resten är mjukisar och det passar sig inte när man jobbar. Då ska man helst ha "tajta" byxor men idag var det enda paret i tvätten. Så idag har jag genomlidit en dag i jeans, suck...

Klockan hann i alla fall bli nästan halv sex så jag bestämde mig för att gå och hämta ut Olofs biobiljetter som han ska få när han fyller år om cirka en vecka. Det blev biljetter till Narnia-premiären och så ska jag bjuda på ett MAXmål innan filmen. Det blir nog en bra present och jag har redan berättat för honom vad jag tänkt och han verkar mycket positiv, speciellt till maten!

Nu är jag hemma och har fått i mig middag och ska snart fara ut och springa. Det var tänkt att jag och Sara skulle fara ut tillsammans men hon överraskade och var ut själv i morse! Jag tycker det var strongt av Sara att tvinga sig upp och springa själv.

Duktigt Sara!



MVG!!!

Mailade förresten NkA läraren Eva idag för att få reda på betyget. Jag fick MVG! Visserligen lite tveksamt för att provet gått lite sådär men jag är så glad!!!! Hade verkligen hoppats på ett MVG i den kursen. Känns så bra!!!

men nu blir det ut och springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0