Superkrafter

Mamma råkadelistigt nog göra samma sak till middag som vi åt till lunch på skolan. Just det, spagetti och köttfärsås. Eller vi hade ingen spagetti hemma så det blev tagliatelle och det blev riktigt gott. Fast pasta som pasta. Och vi hade tur som åt tidigt vilket innebar att maten var varm fortfarande. För alla ni som är bekanta med skolmatens värld veta att den ofta är kall, utspädd och smaklös. Fast det smaklösa kan jag gå med på, man har ju lite olika smak så man får helt enkelt "piffa" upp den själv med Piffikrydda om den inte smakar tillräckligt.

Sen var jag hungrig eftersom vi haft matteprov och det tar på krafterna när man måste tänka så mycket. Jag hoppas bara ett det gick bra. Förra provet gick bra och då kände jag mig också osäker på om andra delen gick bra. Ett halvt fel hade jag på andra delen och tre fel på första. Bara att hoppas att det går lika bra den här gången. Man måste ju leva upp till sitt MVG i matte A. Skulle var a fantastiskt att få MVG i matte B också...

På tal om MVG så ligger jag ju på MVG i Aerobics B men sista momentet är inte avklarat än och det är som jag nänmt ett par gånger tidigare att leda ett kort pass. Jag kan det inte, är förkyld så jag kan inte träna och bara så trött. Så jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Det är i och för sig inte förrän nästa torsdag men tiden går fort. SKulle nästan vilja har Hiros (TV-serien Heroes) kraft att kunna stanna tiden och dessutom kunna förflyta mig genom telepati. Det där med telepati skulle verkligen vara praktiskt. På morgonen till exempel så skulle jag inte behöva fara så tidigt eftersom det inte tar någon tid alls att ta mig till skolan. Aldrig sen till lektionerna eftersom det bara är att stanna tiden, och möjligen vrida tillbaka den, om man är ett par minuter sen. Som idag till matten, när vi hade prov...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0