Orkar ingenting!

Jag  borde gör engelska, träna till mitt espass i areobic eller bara göra något men jag gör inget alls. Eller jag sitter ju vid datorn och har nyss spelat Untangel på spela.se. Väldigt simpelt spel men jag tycker det ör stimulerande och tidsfördrivande. Nu behöver jag ju inget tidsfördriv utan borde snarare ta var på tiden som finns eftersom jag ska ha engelska nationella imorgon och har fyrtio engelska glosor till på torsdag. Det är mycket engelska därför att min engelskalärare tror att hela klassen är infödda engelsmän/amerikaner så vi ska kunna engelska flytande. Så är fallet inte och vi hade ett krismöte i klassen för jag tror det var två veckor sedan och kom fram till att vi hade det stressigt med mycket prov, läxor och annat. Vår ena mentor som vi för tillfället inte har i något ämne skickade mail till alla lärare och vår engelskalärare tog upp det i klassen. Dock så fick vi inte komma med några argument eller anvisningar eller något utan hon bara hänvisade till att snart är det sportlov sedan har ni praktik. Efter det så är det fyra dagar så har ni påsklov osv. Men det är ju NU som vi har stressigt och jobbigt, inte om fyra veckor. Hon måste ha en skruv läs någon stans. Jag är inte den som talar illa om folk men någonstans är det inte riktigt rätt hos henne.

Idag kom tågbiljetterna som ska ta mig och Sara hem från Stockholm. Men Sara tittar väl fortfarande efter flygbiljetter för hon har fördomar mot tåg som hon inte riktigt vet varför han har dem. Hon har aldrig åkt tåg nämligen, om jag förstått henne rätt. Jag tycker det är jättemysigt och har vi tur så är våra "kupè-kompisar" riktigt trevliga och sociala så vi kan skaffa nya bekantskaper. En sak som jag vet att hon har emot tåg är att det tar så lång tid och det är väl sant men eftersom vi åker nattåg så komer vi ju att sova stora delar av resan. I alla fall så längtar jag tills vi är i Stockholm. Vi ska försöka komma på saker vi kan göra där också. På dagarna går vi på stan men på kvällarna så vill man ju också ha något att göra och någon dag kanske vi inte vill gå på stan, vem vet? Bio någon kväll har vi bestämt i alla fall sen får vi se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Sara

Inte kommer jag tröttna på att gå på stan inte, speciellt när man är i Stockholm, det gäller ju att passa på :) Fast det har jag ioförsej sagt tidigare men :P Snart borde vi även kolla upp det där med bio och om det finns någon biograf i närheten där vi ska bo :)

2008-02-25 @ 22:27:30
URL: http://santapola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0