Mamma är bäst!

Mammorna säger det alltid och nog är det sant att de är bäst. Idag ringde hon till en bekant som jobbar på norran om jag kunde få ha min praktik där vecka 11. Han visste inte säkert att det gick bra men han skulle göra vad han kunde och mer kan man ju inte begära. Det är bara att hoppas. Om jag inte får vara där så vet jag inte vad jag ska hitta på. Nog skulle det vara skönt att få något här på Morö Backe eller på Solbacken så jag slipper cykla in till stan för en gångs skull. Eller om jag nu får på norran så måste jag ju in till stan men om det nu inte går så...

Första lektionen idag var en pärs. Jag har ljudmedier vilket innebär att vi ska sända radio och idag var det min och Saras tur att vara programledare. Vi var ju tekniker de två tidigare gångerna men det var liksom inte samma sak. Dessutom så var det tänkt att vi skulle ha gäster och livemusik men vi fick inte tag på några som ville medverka så det första vi fick göra var att ändra manus. Sen saknade vi en tekniker och det var en massa annat som var fel eller saknades. Men vi fick iväg en sändning och det gick bra, faktiskt.

Men ikväll blir det inte träning eller jobb som vanligt utan jag ska vara hemma, ta det lugnt och självklart: plugga. Jag är rätt trött så jag får se hur mycket matte eller engelska jag orkar med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0