Ensam en lördagkväll

Inget spännande ikväll heller. Börjar bli en dålig vana att sitta hemma ensam på lördagkvällarna utan en enda människa att konversera med. Borde kanske ringa nån så jag slipper sitta här och tycka synd om mig själv för att jag är ensam. Har ju hela gänget där ute, utspritt på Morö Backe eller egentligen hela Skellefteå. Massor med vänner som säkert vill umgås och ha trevligt. Och trevligt brukar vi ju ha när vi träffas, på kyrkan eller när vi bara ser en film en fredagkväll med te och mackor som tilltugg.

Det är i sådana här stunder man skulle haft en pojkvän, då skulle man nog inte vara ensam en lördagkväll. Speciellt inte som det är Melodifestivalen, då är det förutsatt att han gillar att se på spektaklet också. Men spektakel eller ej så tycker jag om att titta på det fast låtarna bara blir sämre och sämre med åren. Vem är det som väljer dem egentligen? Men jag kan ju inte förneka att det dyker upp något värt att lyssna på en extra gång då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0