Uppsala var toppen

Kom hem från Uppsala och en mycket intressant helg igår. Jag var med i forumet Klimatfrågan och fick veta mycket som jag inte hade hört om jag inte varit på forumet. Visste du t ex att en svensk släpper ut 5-6 ton koldioxid om året men att det finns ett mål att minska det till ETT ton. Hur nu det ska gå till eftersom vi i Sverige är så bekväma av oss. Vi gjorde även en värderingsövning där en av frågorna var: Varför är det så stor miljöförstörelse i världen? Vi var indelade i tre grupper och otroligt nog kom alla fram till samma svar: Människans bekvämlighet. Att vi inte orkar cykla till affären för att handla möjlk och ägg utan tar bilen istället. I vilket fall så har jag en annan syn på världen och hur vi borde leva, fast ingen lever så. På lördagen fick vi även se en Klimatshow som jag verkligem skulle vilja rekommendera, tyvärr vet jag inte hur man får tag i mannen i fråga som höll i, och genomförde, showen. Fick även uppleva en högmässa i domkyrkan. Domkyrkan är en imponerande byggnad men tyvärr så stor att det verkar svårt att få upp värmen därinne för jag satt i vinterkappan och frös i alla fall :P

Nu är det i alla fall dags för klättring och hoppas att min rygg går med på det. Sedan är det bara att fortsätta plugga. Har ett anatomiarbete som ska vara klart torsdag nästa vecka.  Har matteprov nästa tisdag. Ska hålla föredrag om rättvisemärkt onsdag näste vecka, kanske två gånger (en i Boliden och en i Kåge).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0