Plugg, plugg....och lite annat

Hade velat vara på Anderstorp med kompisarna men satt istället och gjorde en diktanalys som vi har i läxa på svenskan till imorgon. Det tog en stund men jag blev klar och är ganska nöjd.

Var hur less som helst på datorn sen men pappa tyckte att jag skulle kolla upp vad en vegetarian får och inte får äta och vad man bör äta för att inte få brist på något. HIttade en bra sida där det stod massor, de hade till och med recept som jag tänker skriva ut senare. Fick dessutom en kommentar från sara att vegetarianer inte äter fiak men de kan vi visst göra, det kallas då semivegitarian( äter fisk, ägg och mejeriprodukter). Det är inte så lätt att bara sluta med kött så jag tar det ett steg i taget.

Idag har jag två redovisningar, en är avklarad och den gick galant. Den första var på röst och rörelsen där vi hade valt ett kapitel ur en bok och skulle sedan läsa upp den med rätt inlevelse, betoningar och pauser. Jag skulle säga att det gick bra för mig och Linn men vi får väl se var resten av gruppen tyckte. Senare idag har jag ju som sagt en redovisning till, på engelska. Ska prata om en artist och sedan spela upp en låt som jag också översatt till svenska.

I helgen är det dags att fara till Svansele med MB-kyrkan på läger. Hur spännande som helst! Lovar att ta massor med bilder och lägga in och berätta vad vi gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0