Johnny Cash-party med amerikanska pannkakor

Hade en helt lagom lördagkväll igår. Gretchen, Erik och Bella skulle ha ett Johnny Cash party ditt jag blev bjuden, även Ivan och Pål var där. I alla fall så höll de på att laga amerikanska pannkakor när jag anlände. Första gräddningen gick inte så bra eftersom de hade glömt smälta smör under, Bella menade på att det inte behövdes när det var smör i smeten (eller degen för den var ganska tjock). Men vi fick ett par stycken var som vi åt med sirap, någon chokladkräm, vaniljvisp och jordgubbssylt. Självklart hade man inte allt på samtidigt och jag hade bara sirap på mina.

När alla var mätta och belåtna gick vi till nedervåningen där vi såg på filmen om Johnny Cash: Walk the line. Den var riktigt bra och jag måste då säga att det inte verkar lät att vara rockstjärna. Drog -och alkoholproblem, frun orkar inte med att han är borta jämt och när han dessutom var fattig som liten och hade en berusad far som inte tyckte att han var värd något. I vilket fall så var musiken underbar och att det var skådespelarna själva som sjöng kunde jag aldrig ha gissat om de inte berättat det för mig för de var bra, riktigt bra. Att Reese Witherspoone kunde sjunga sådär kunde jag aldrig ha trott.

Den här dagen har väl inte innefattat så mycket förutom plugg. Har gjort en sammanfattning över En midsommarnattsdröm som kanske blev lite lång men det går inte korta ner den för då missar man viktiga detaljer. Eller ett halvt A4 är inte så farligt men det kändes som mycket. Nu har jag kvar att räkna lite matte, se efter vad jag ska säga på föredraget i Kåge på onsdag (Boliden blir i december) och säkert något mer som jag inte kommer på just nu...

Så nu måste jag slita mig från datorn och ta hand om mitt liv: Skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0