Hemma från Svansele

Nu är jag hemma igen, illaluktande och välbehållen. Och jag lyckades med att glömma kameran! Förstår inte hur jag lyckades med det. Dessutom insåg jag att jag hade varit där för. När vi klev av bussen och började gå hade jag inte den blekaste aning om att jag varit vid kåtan mm förr. Men när jag såg alla småstugor och jättekåtan såslog det mig bara; Jag har varit här. När jag var där är en annan fråga (I ett annat liv säkert).

I alla fall han vi med att kasta bil, skokastning, yxkastning, kasta lasso, gå spökstig och bada badtunna (tog även ett dopp i den iskalla ån:P). Vi sov i en jättestor kåta med renskinn och en levande eld i mitten. Det blev riktigt varmt därinne när 39 personer skulle sova nästan ovanpå varandra förr det var trångt. Flera gånger fick vi flytta om madrasser och sovsäckar för att alla skulle få plats. Vad gäller mat så var vi indelade i 6 olika grupper och fick turas om att hjälpa till med maten, men för mig som hamnde i grupp 5 fick städa i kåtan och nere vid badtunnorna innan vi skulle fara. Ännu roligare eftersom det regnade ute så allt var blött och kallt. Sen regnade det ännu mer när vi skulle gå från kyrkan och hem så jag såg ut som en dränkt katt :)

Men allt som allt så hade vi trevligt och skulle gärna åka dit igen någon gång (ska komma ihåg kamrean isåfall!). Ikväll är det inget TG så vi tänkte träffas ett par stycken och fika och prata, kanske se någon film. Får bara inte bli så sent eftersom det är skola imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0