Oh, så skönt!

Nu är lärarattacken över. Nästan i alla fall. Talet, engelskaprovet och dansen är gjord. Sen ska jag ha teoriprov i musik vecka 50 men det är lungt. Kan det mesta redan.

Men det var otroligt skönt att få dansen gjord för gud vet hur många timmar jag och Sara har lagt ner på den. Ändå gjorde vi varsit fel, men det syntes knappt tror jag. Jag gick åt fel håll men det gjorde ingen skillnad men det hade varit snygare om jag kommit ihåg att gå åt rätt håll. Det tokiga är att jag aldrig gått åt fel håll när vi övat, inte ens varit i närheten av det. Jaja, sånt som händer.

Som sagt så ska jag ha teoriprov vecka 50 och då ska vi dessutom ha en redovisning genom att spela upp något. Jag, Emelie, Jessica och Pernillahar bildat ett "band" och ska spela Under the bridge med Red Hot Chili Peppers. Grejen är bara att vi oftast har vår musiklärare där i början och som brukar spela trummor (vi har nämligen ingen trummis) men så snart hon går så tappar vi motivationen att spela. jag ska spela piano och jag känner att jag kan ackorden rätt bra men öva måste jag i alla fall. Så ska vi skriva 2 A4 om vår musikhistoria. T ex vad vi gjorde på musiken i lågstadiet och om vi spelat något intsrument och om vi har någon förebild inom musiken. Typ idolen eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0