Förkyld. Igen.

Hopplöst att hålla sig frisk en längre tid. Jag kände faktiskt av förkylningen redan då vi var utomlands men tänkte inte så mycket mer på det. Nu är jag tät i näsan twentyfour seven och kan möjligen ha lite feber. Jag hade i alla fall feber igår och då var jag på skolan... Var nog sjukare igår för på aerobicsen (var själfallet inte med) låg jag och sov på golvet fastän golvet skakade av den höga volymen som de hade på musiken. Är man sjuk då? Dessutom hade jag missat bussen på morgonen så jag cyklade, bättre? Nej.

Så idag blev jag tvingad av mamma att stanna hemma, ta långhelg sa hon, sedan ringde hon för en liten stund sedan och frågade om jag möjligen skulle kunna jobba imorgon. Hmm, kanske. Jag har nämligen fått jobb på Apoteket shop här i Skellefteå, står i kassan och plockar varor vissa kvällar. De har en annan extraarbetare men han har också åkt på en förkylning och verkar vara ännu mer illa däran än jag är. Jobbigt.

Inte nog med det så ska jag hålla föredrag om rättvisemärkt imorgon inför konfirmander, nästan samma tid som mamma undrade om jag kunde jobba så jag kommer vara död imorgonkväll. Får se om jag skriver på söndag eller om jag avlidit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0